del 3

När planet är på väg ner vaknar jag, hade visst somnat, tittar ut genom fönstret, dåligt väder, typsikt. Hade velat se staden ovanifrån. Lutar mig tillbaka och låter lillkillen få fönstret. när jag kommer ut från planet står mamma och väntar med en lapp ”musen” att smeknamn jag hade fått av henne när jag var typ 4-5 år, vet inte varför men så var det. Jag skrattar och går fram och kramar henne. Tar fram parfymen och chokladen, det var så det skulle va. Den som flugit skulle ha en present och den som plockade upp skulle ha en lapp. Vi säger inget speciellt, vet inte riktigt vad man skulle säga, om man nämner nåt om pappa kanske hon blev ledsen. Därför valde jag att va tyst som jag alltid var. Även om jag velat prata, förklara hur jobbigt det var där hemma. Och att jag inte vilde nåt annat än att flytta nu med än gång. Men jag valde att tiga. Vi går fram till bandet, får vänta en liten stund till väskorna kommer, men sen kommer dem och min kom ganska fort. Vi går ut och tar en taxi till mitt nya hem, lägenheten. Inte försen nu börjar mamma prata, hon snackar om lägenheten sen frågar hon helt random ; -vill du fortfarande ha en tungpiercing amy? - jaa.. säger jag lite eftertänksamt. -okej bra, jag har bokat tid imorgon om du vill. Säger hon -men pappa då? Hörde jag mig själv säga Min mamma har alltid tyckt att det var helt okej med ringar och sånt. Hon hade själv haft en massa när hon själv var i min ålder. Men pappa hade strängt sagt nej och så blev det. - Det är det som är grejen, nu retar vi upp honom? Det är du med på va? Jag skrattade, även om min mamma var långt ifrån det jag vet många andra var så var detta inte likt henne. Men varför säga nej? Hon kanske ångrar sig snart.. Vi kommer fram till höghuset som jag snart ska börja kalla mitt hem. Vi kliver ut ur taxin och medans mamma betalar plockar jag upp väskan ur bagageutrymmet. Mamma slår koden och berättar den sedan för mig. 1834. Den måste jag alltså lära mig snart. Jag följer efter mamma in i hissen tittar runt. Entrén ser faktiskt riktigt fin ut. Jag vill in i lägenheten nu! Ett 18 vårningshus, vi stannade på den 12;e. Mamma låser upp dörren och jag kliver in med resväskan efter. - Ja, asså det är inte helt färdigt än. Men på god väg, kom så ska jag visa ditt rum. Jag tror du kommer att gilla tapeten, så jag lät den vara kvar. Men vi kan byta om det e så att du.. Längre hinner hon inte tills jag avbryter henne och säger att det är helt perfekt, rummet var lite litet. Men det gör inget, jag har alltid gillat trånga utrymmen, dem gör inte den dära kalla känslan utan man kan få det rätt mysigt. Jag öppnade gardrobs dörren, ”OMG, MAMMA HAR JAG EN EGEN WALK IN CLOSETH!?!?!?” skrek jag Mamma bara skrattade,” ja du har en egen. Den lilla du har haft innan duger ju inte? Nu ska du äntligen ha en riktigt! Men imorgon ska vi hitta nåt att fylla den med, sen måste du ju ha en säng och lite annat på rumet. ” men nu ska vi ta nåt och käka, sen så har jag hyrt en film om du vill se” Vi äter, pratar om allt o inget, skrattar. Vi sätter på filmen på mammas tv o ligger i mammas säng. Filmen är allmänt tråkig och jag fattar ingenting, somnar mitt i allt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0