del 1.

Jag sätter mig stressigt upp ur sängen alldels genom svettig, mardröm. Jag tittar ut genom fönstret, helt kolsvart, säkert mitt i natten. Jag tar fram mobilen under kudden och tittar på klockan halv 7. Jag måste fan vänja mig vid att det e märkt dygnet runt nu typ.. Jag samlar mina tankar, ajuste fan! Det var ju idag pappas nya flickvän skulle flytta in. Hur fan kan man göra som han gjorde, vara otrogen efter typ 20-30 år tillsammans. Jag som alltid sätt dem som gamla pensionärer som sitter och gnäller på varandra och allt annat. Det var så det skulle va. Dem tillsammans, men nahe. Jag hade väll fel. Vid 8 kliver jag upp och tar på mig one piecen pappa köpt till mig, jag hade önskat en sån jätte länge, jag ville ha den men inte så här. Skulle han köpa mig? Nejtack! Jag går ut i köket, han stog där och gjorde pannkakor visslandes, och glad var han med. När han såg att jag kom in fick jag ett glatt god morgon, jag se hej och satte mig. Vi åt i tystnad. Vid lunchtid kör en lastbil in på tomten, ”börjes flytt” jag hör hur ytterdörren öppnas och pappas röst säga ”hej älskling!” Jag går ut i hallen ” hej amy, hur mår du?” säger häxan. Jag går bara förbi henne, tar på mig skorna. Skiter i jackan och att svara. Halvvägs ut trycker jag in hörlurarna i öronen, höjer volymen på högsta och går runt utan mål. Hur fan kan han va ihop med det dära äcklet? Hon istället för mamma. Det börjar snöa jag slänger luvan över huvudet, rättar till den. Slår till den, ajj, fan. Vänder in mot centrum. För kallt ute, skulle tagit jackan! Mamma flyttade till Miami för två veckor sen, om drygt en månad är det min tur, ska bara gå ut höstterminen först. Nästa fredag åker jag och kollar läget, dem säger att jag ska kolla hur det är under jullovet och sedan välja. Men jag har bestämt mig för länge sen, jag vet vad jag vill, jag flyttar till mamma, Miami! Jag halkar till på isen. Fan så skönt! Snart slipper jag all denna jävla snö. Jag går in till gallerian, sätter mig på coffe house, beställer en varm choklad, sätter mig längst in i hörnet. Hoppas ingen jag känner kommer o börjar snacka, jag orkar inte med någon nu. Behöver tänka! Jag kommer hem runt 10 halv 11 tiden. Står lådor lite överallt. Jag hör att dem är i köket, dem sitter o pratar. Hör pappa ropa att jag ska komma in. Orkar inte, sparkar av mig skorna o springer upp för trappan, stänger in mig på mitt rum, sätter igång datorn och sedan hörs det musik ut högtalarna, vrider upp. Slänger mig på sängen. ” Tänk dig en massa människor som samlas runt dig och pekar ut alla dina fel som ett mönster Därför stannar jag hemma, låser in mig på rummet det känns lite tryggare - världen genom mitt fönster.” Sedan somnar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0